måndag 10 september 2007

the secret of getting ahead is getting started

har bockat av två saker på dagens att-göra-lista. skönt. en var ett nödvändigt ont och bara tråkig: upprätta handlingsplan för arbetsförmedlingen. vet att arbetsförmedlingen anser att det är en handlingsplan för mig. men det är fel, jag gör den bara för dem. arbetsförmedlingen har spelat ut sin roll. är menlös och tidskrävande och äter energi.

den andra grejen på att-göra-listan var en typisk sak som kan ta mig vidare. ni vet, telefonsamtalet som kanske gör mig lite mer uppmärksammad och kanske tar mig ett steg närmre rätt jobb. en typisk sak som jag sköt upp över helgen och sen fick tvinga mig själv att genomföra så här på måndag förmiddag. oerhört frustrerande att ha så svårt för telefonsamtal. väldigt underligt dessutom. jag vet att jag är trevlig. och lättpratad. och har lätt för att prata. men det är något med telefoner. jag har ett inbyggt motstånd mot telefoner. ironiskt nog handlar morgondagens intervju om telefonväxlar.

helgen var kräftskiva. visst måste vi vara många som tycker att själva kräftätandet är överskattat? pillrigt, slabbigt och inte särskilt gott. men å andra sidan är tillbehören goda. för att inte tala om lyxfrukosten som vi lyckades trolla fram igår när vi vaknade upp allihop i en stuga vid en tyst sjö.

bara det är lyx för småstadsmänniskor som lever i exil i storstan.

Inga kommentarer: