onsdag 12 september 2007

failure teaches success

det tog en månad. och nu är jag ledig på riktigt. jobb är fixat och jag får en vecka fritt från jobbsökarångest och oro om framtiden.

så vad gör man?
funderar och fyller tiden utan att man egentligen vet hur antagligen. ett sätt så bra som något.

jag är glad. för det känns som att det där luftstlottet som stod och svajade har blivit stabilare igen. stormen som närmade sig klingade av och det visade sig att grundstommen nog är ganska stadig ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

varför är det så svårt att göra ingenting? att vara ledig ska innebära att man vilar i sysslolösheten. Jag tycker det är svårt, och därför planerar jag alltid för allt jag ska göra senare istället, när jag inte längre e ledig. så ledig i min värld är oftast inte vila, utan snarare en otålig väntan på att komma igång och göra nästa sak på listan. det är synd. livet ter sig vackrare som en öppen räcka möjligheter att forma dagen som den kommer, än som en "att-göra-lista" där hälften av punkterna ska vara avbockade vid 35...
nyårslöfte 2008: anstränga mig för att sluta planera och strukturera ALLTALLTALLT, och istället försöka möta varje dag med öppna armar. för det där planerandet är väl ändå bara ett sätt att försöka skydda sig mot det oförutsägbara. och vem har sagt att det oförutsägbara alltid måste vara obehagligt?