måndag 28 september 2009

att följa en blogg

jag har blivit fast. för första gången. börjar varje dag, sedan jag fick min nya fina vita dator, med att läsa alex schulmans blogg under morgonkaffet. kan inte låta bli.

borde läsa en text som jag ska analysera, borde läsa en annan text som jag måste förstå. den ena tillhör skrivarkursen, den andra tillhör jobbet. men jag är fast i alex blogg. tar en kopp kaffe till.

från balkonräcket droppar tunga, kalla regndroppar. vaknade under ett dånande ösregn tidigt i morse, när det fortfarande var mörkt ute. nu är det ljust. ljusare. men grått. balkongen kall, betonggrå och fuktig. så sent som i förrgår satt jag där och åt frukost. nu vill jag helst stanna hemma, stanna inne. men ska snart, snart slita mig och göra mig klar för att ta mig ut ur stan, till tornet i kista.

Inga kommentarer: